Дигитални кућни љубимац¶
Која животиња је Милин кућни љубимац? А Игњатов? По чему се Натин кућни љубимац разликује од кућних љубимаца њених другара? Да ли ти имаш кућног љубимца? Ако имаш кућног љубимца, реци на који начин се бринеш о њему.
Погледај слике и реци које животиње су приказане. Која од њих је домаћа, а која дивља животиња?
Погледај следеће слике и именуј приказане животиње. Како те животиње називамо једним именом? Шта мислиш, због чега их људи гаје?
Животиње су важан део природе. Због тога човек треба одговорно да се понаша према њима, а посебно према домаћим животињама и кућним љубимцима који зависе од њега. То значи да треба да им обезбеди храну и воду и омогући задовољење основних животних потреба. Важно је да знаш да животиње осећају љубав коју им човек пружа и ту љубав узвраћају.
Дигитални кућни љубимац ће ти помоћи да вежбаш одговорно понашање према животињама. То ће ти сигурно значити уколико већ имаш кућног љубимца, а уколико га немаш, ово је сјајна прилика да сазнаш које су неке од обавеза које иду уз кућног љубимца.
микробит,
паковање батерија,
УСБ кабл,
рачунар повезан на интернет,
материјал за кутију (лего коцкице, картон, папир у боји, бело платно, боје или платно различитих дезена, креп или папирна трака, обострана лепљива трака, маказе),
МејкКод (енгл: МakeCode) окружење.
У наставку ћемо ти показати како се прави дигитални љубимац. Дигитални љубимац ће се приказати на екрану микробита. Потребно је да се према њему понашаш исто као и према правом живом кућном љубимцу. Треба да се играш са њим, храниш га, одржаваш његову хигијену. У случају да не водиш рачуна о њему, дигитални љубимац ће се осећати лоше, може да буде тужан или гладан.
Хајде да видимо како сада да направимо дигиталног кућног љубимца у МејкКоду. У адресну линију интернет прегледача потребно је да унесеш адресу МејкКод окружења, https://makecode.microbit.org/.
Притиском на тастер Ентер са тастатуре отвараш МејкКод окружење. Да би окружење прилагодио/прилагодила на српски језик кликнеш на зупчаник и одабереш опцију Language. Из листе бираш српски језик.
Да би креирао/креирала нов пројекат кликнеш на дугме Нов пројекат. Уносиш име пројекта Дигитални љубимац које потврђујеш кликом на дугме Креирај. На овај начин отвараш радни простор за креирање програма за микробит уређај.
Извршавање програма на микробит уређају:
Линк: https://makecode.microbit.org/_9UyFAM6rMWTb.
Шта може да буде проблем?
Када је уређај повезан на рачунар коришћењем УСБ кабла може да се деси да не можемо да програм пребацимо на уређај онако како смо објаснили у видео-запису. Међутим, постоји решење, кликом на дугме Преузимање на рачунар се преузима .hex фајл. Затим је потребно са рачунара пребацити (копирати, или преместити) .hex фајл на микробит. Нека ти овде помогне учитељ или учитељица или теби блиска одрасла особа. Приликом пребацивања програма на микробиту трепери жута светлећа диода која се налази на полеђини (са задње стране) уређаја, која означава да је трансфер (пренос) података (датотеке) у току. Када диода константно почне да светли, то је знак да је програм пребачен на уређај и да га можемо на њему покренути.
Провери да ли си лепо дефинисао/дефинисала и доделио/доделила почетну вредност за променљиве које чувају вредности када дигиталног љубимца храниш или се играш са њим. Такође, провери да ли си добро поставио/поставила услов на основу кога ће дигитални љубимац да умре.
Подсетили смо се и научили:
која је разлика између дивљих и домаћих животиња,
које животиње могу бити кућни љубимци,
да према животињама треба одговорно да се понашамо,
да ће се у програмима одлучивања, тачније разгранатим (условним) програмима неке наредбе извршити, а неке не, у зависности од испуњености услова,
да би смо креирали неки услов користимо операторе поређења,
да бисмо направили сложени услов користимо логичке операторе и, или и не.
Питање 1.¶
- На дивље и питоме
- Нетачно.
- На градске и сеоске
- Нетачно.
- На дивље и домаће
- Тачно.
- На шумске и домаће
- Нетачно.
Q-6: На које две групе делимо животиње?
Питање 2.¶
- Пас
- Нетачно.
- Крава
- Тачно.
- Мачка
- Нетачно.
- Папагај
- Нетачно.
Q-7: Која од наведених животиња није кућни љубимац?
Питање 3.¶
- Улаз
- Нетачно.
- Услови
- Тачно.
- Променљиве
- Нетачно.
- Лед диоде
- Нетачно.
Q-8: У којој категорији се налази блок за постављање услова?
Питање 4.¶
- Покреће део програма када је тастер А притиснут
- Тачно.
- Покреће део програма када је тастер Б притиснут
- Нетачно.
- Ништа се неће десити са програмом када је тастер А притиснут
- Нетачно.
- Извршиће само део програма када је тастер А притиснут који је изван блока Када је тастер А притиснут
- Нетачно.
Q-9: Чему служи блок Када је тастер А притиснут?